Gedragsprotocol

De wijze waarop leerkrachten, leerlingen en ouders met elkaar omgaan bepaalt in grote mate de sfeer op school. Wij vinden het een voorwaarde dat kinderen zich op school veilig en geborgen voelen. Een goede sfeer en de prettige omgang met elkaar, ontstaat niet vanzelf. Dat vergt van ons een professionele en positieve houding. De leerkrachten zijn zich bewust van hun grondhouding en hebben aandacht voor alle leerlingen (preventief) en in het bijzonder voor leerlingen die opvallen.  

Op school willen we werken in een positief pedagogisch klimaat, waarin kinderen zichzelf willen ontwikkelen, gekenmerkt doordat de leerkrachten bijdragen aan de drie basisbehoeften van kinderen: 

Relatie: de behoefte aan een goede kwalitatieve relatie met de ander 

Competentie: het ervaren van dingen zelf te kunnen 

Autonomie: de behoefte aan dingen zelf te mogen doen 

Het gedragsprotocol kan ons helpen om dagelijks vanuit die professionele en positieve houding het beste uit kinderen te halen. 

Wij hechten waarde aan een goede samenwerking met ouders. Een heldere en duidelijke communicatie is daarin noodzakelijk. Gedragsproblemen voorkomen en/of adequaat op gedragsproblemen in spelen bij kinderen kan alleen maar succesvol zijn als school en ouders daarin samen optrekken. 

Klik hier om het gedragsprotocol te bekijken.